FAQ

TOODAY
FAQ

VEELGESTELDE VRAGEN

Uitleg bestelproces

Nadat je een artikel naar je smaak hebt gekozen, kun je het gewenste artikel in je winkelwagen plaatsen door op ‘in winkelmand’ te klikken. Je kunt vervolgens verder shoppen, of direct naar je winkelmand gaan.

In de winkelmand

Hier vind je een overzicht van alle artikelen die je in je winkelmand hebt geplaatst. Het totaalbedrag is hier ook terug te vinden.

Klopt alles? Klik op “Afrekenen” om je bestelling te voltooien. Je wordt gevraagd om in te loggen in je account, of als je nog geen account hebt, je te registreren.

Let op! De artikelen in je winkelwagen zijn niet voor je gereserveerd. 

Betalen

Betalen kun je bij Tooday met iDEAL. Tijdens het betalingsproces word je omgeleid naar de betaalomgeving van je bank. Je hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze wordt je betaling direct afgeschreven van je rekening.

Om te betalen met iDEAL doorloop je vanaf het punt waar je jouw betaalwijze kiest de volgende stappen:

  1. Selecteer je bank
  2. Klik op ‘Bestelling plaatsen’
  3. Je wordt doorgestuurd naar de betaalomgeving van je bank
  4. Rond hier je betaling af
  5. Je wordt teruggeleid naar de Tooday site
  6. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging
Wat is de levertijd?

Momenteel hanteren wij een levertijd van 2 tot 4 werkdagen*. Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een bevestiging met een Track & Trace code, waarmee je de zending kunt volgen. Soms gaat het mis en kunnen we onze levertijd niet nakomen, doordat niet de gehele bestelling op voorraad is of doordat er een foutje wordt gemaakt bij de bezorgdienst. Is je bestelde artikel na 5 dagen nog niet binnen? Mail of whatsapp ons gerust, dan kijken we even met je mee!

*Wegens de huidige Covid-19 pandemie kan het zijn dat de levertijd in sommige gevallen wat afwijkt. Houd alsjeblieft je account en tracking link in de gaten voor updates over je bestelling.

Volgens track and trace is mijn bestelling al aangekomen, maar ik heb hem niet ontvagen

Soms gaat er wel eens wat mis, de bezorgdienst moet ook zo veel pakketjes bezorgen. Als je pakket niet is aangekomen, neem dan contact met ons op, dan gaan wij onderzoeken en zo snel mogelijk proberen te achterhalen waar jouw pakket is en laten hem alsnog bezorgen. Als je bestelling niet meer terecht komt, sturen we je pakketje uiteraard opnieuw.

Kan ik een levertijd kiezen?

Het is niet mogelijk om een levertijd te kiezen. Via track and trace kun je volgen wanneer je pakketje wordt afgeleverd.

Kan ik instructies over de bezorging doorgeven?

Instructies over de bezorging doorgeven kan (nu) nog niet. Je kunt natuurlijk wel een briefje op de deur achterlaten voor de bezorger. Wij kunnen echter geen garantie geven dat de bezorger de instructies ook opvolgt. Mocht het pakketje toch kwijtraken dan ligt de verantwoordelijkheid namelijk bij de bezorger.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Het is nu nog niet mogelijk om je pakketje op te halen.

Ik heb een klacht

Mocht je een klacht hebben over een van onze items of onze service, dan helpen we je natuurlijk graag verder.

Stuur hiervoor een email naar info@tooday.nl met een omschrijving van je klacht en we zullen deze in behandeling nemen. Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een eerste (inhoudelijke) reactie van ons verwachten.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht, dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Kan ik achteraf betalen?

Als je achteraf wilt betalen kun je het beste even contact met ons opnemen. Stuur een mailtje naar info@tooday.nl en dan maken wij handmatig een order voor je aan, waarna jij een offerte in je mailbox ontvangt. Let op: Dit kan alleen voor bedrijven geregeld worden.

Kan ik op factuur betalen?

Als je op factuur wilt betalen kun je jouw bestelling mailen naar info@tooday.nl. Wij maken dan handmatig een order aan en jij ontvangt een offerte in je mailbox. Let op: Dit kan alleen voor bedrijven geregeld worden.

Hoe verder te gaan na de bestelling?

Kort na je bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail met je bestelnummer. We sturen ook een e-mail wanneer je zending ons magazijn verlaat. In deze e-mail ontvang je een tracking code, zodat je je pakket onderweg kunt volgen.

Geen bevestiging ontvangen

Het kan enkele minuten duren voordat je de bevestiging in je mailbox krijgt. Het kan ook zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma.

Wij adviseren je om je spamfilter instellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.

Wat als mijn bestelling niet voldoet aan mijn verwachtingen?

Je kunt je bestelling altijd zonder opgaaf van reden annuleren, als dat maar binnen 14 dagen gebeurt.

Is je product kapot of in slechte conditie aangekomen?

Dan zorgen wij voor een passende oplossing, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Neem contact op met onze klantenservice via info@tooday.nl.

Hoe kan ik mijn bestelling het beste retourneren?

Voor het retour sturen van je bestelling pak je alles weer in de verpakking waarin je het hebt ontvangen in. Je kunt gemakkelijk je pakket afgeven bij een PostNL locatie bij jou in de buurt. Dit is helemaal gratis zo lang je eerst contact met ons opneemt. Wij geven je dan de instructies die je nodig hebt voor het retourproces. Wil je liever versturen met een andere bezorgdienst? Dat kan ook, maar dan zijn de kosten voor je eigen rekening. En ook dan willen we je vragen eerst contact met ons op te nemen voordat je het pakket retour stuurt.

Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling annuleer?

Binnen 5 dagen nadat wij de goederen retour ontvangen hebben, betalen wij je het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten voor de heenzending, terug op dezelfde rekening als waarvan jij de betaling hebt gedaan.

Hoe zit het precies met het herroepingsrecht?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Eventueel kun je ook gebruik maken van het Europees Modelformulier voor Herroeping om een retouraanvraag in gang te zitten. Vul dit formulier in en stuur het naar ons op via de mail en/of post of stop het in het te retourneren pakket.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zul je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Heb je een andere vraag? Wij staan voor je klaar!
We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00-17.00 uur.
Stuur ons een email (info@tooday.nl) of Whatsapp of bel ons (+31 6 3983 7191)

Winkelmand
Je winkelmand is nog leeg

Tooday it's time to treat yourself